Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
+2
Pokahontas
Admin
6 posters
Strana 1 od 1
Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Проф. др Светлана Славнић
Ивана Барлов Веселиновић, асистент
Литература: [You must be registered and logged in to see this link.]
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Da li moze neko od kolega da mi kaze gde mogu da procitam nesto o Dzerverovom sindromu ili da napise nekoliko recenica (cula sam da se i ne zove tako pa verovatno zato i ne mogu da ga nadjem, ali tako pise na slajdovima, pa onda bar da mi kazete kako se tacno zove )?
Hvala unapred!
Hvala unapred!
Pokahontas- Broj poruka : 3
Reputation : 4
Datum upisa : 16.11.2012
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Придружујем се молби,а за сада да пренесем неколико реченица о осталим синдромима:
Варденбургов синдром - име добио по холандском офталмологу Јохану Варденбургу. У питању је наследна болест.
Синдроми су сензонеурални губитак слуха,поремећај у пигменту (нпр. два ока различите боје),хипопигментација косе(појава седих илити белих длака) и коже (беле флеке по телу).
Aшеров синдром - име добио по енглеском офталмологу Ашеру. Такође наследна болест,аутозомно рецесивна.
Поремећај укључује оштећење слуха и прогресивни губитак вида и обично захвата оба уха и оба ока. По правилу се увек прво
јавља оштећење слуха,а оштећење вида се дијагностикује обично тек у адолесценцији а јавља услед пигментозе ретине.
Леопардов синдром је јако ретка болест узрокована генском мутацијом,тачније различитим мутацијама истог гена.
Симптоми:
појава лентига (црвенкасто-браон тачка на кожи,налик младежу) који прекрива и до 80% површине тела,
очни хипертелоризам (очне дупље су јако удаљене једна од друге),
фацијална абнормалност (продужена вилица,широк корен носа),
плућна стеноза
генитална абнормалност (појава једног тестиса код мушкараца и једног јајника код жена или изостанак истих)
успорен раст (дете се рађа са регуларном дужином и тежином,али се раст успорава)
глувоћа
хипопигментација
блага ментална ретардација (код око 30% оболелих)
у неколико случајева појаве нистагмуса (невољни покрети ока),хипозмије (ослабљено чуло мириса) и конвулзије (стање контракције мишића,типично за нападе епилепсије)
Варденбургов синдром - име добио по холандском офталмологу Јохану Варденбургу. У питању је наследна болест.
Синдроми су сензонеурални губитак слуха,поремећај у пигменту (нпр. два ока различите боје),хипопигментација косе(појава седих илити белих длака) и коже (беле флеке по телу).
Aшеров синдром - име добио по енглеском офталмологу Ашеру. Такође наследна болест,аутозомно рецесивна.
Поремећај укључује оштећење слуха и прогресивни губитак вида и обично захвата оба уха и оба ока. По правилу се увек прво
јавља оштећење слуха,а оштећење вида се дијагностикује обично тек у адолесценцији а јавља услед пигментозе ретине.
Леопардов синдром је јако ретка болест узрокована генском мутацијом,тачније различитим мутацијама истог гена.
Симптоми:
појава лентига (црвенкасто-браон тачка на кожи,налик младежу) који прекрива и до 80% површине тела,
очни хипертелоризам (очне дупље су јако удаљене једна од друге),
фацијална абнормалност (продужена вилица,широк корен носа),
плућна стеноза
генитална абнормалност (појава једног тестиса код мушкараца и једног јајника код жена или изостанак истих)
успорен раст (дете се рађа са регуларном дужином и тежином,али се раст успорава)
глувоћа
хипопигментација
блага ментална ретардација (код око 30% оболелих)
у неколико случајева појаве нистагмуса (невољни покрети ока),хипозмије (ослабљено чуло мириса) и конвулзије (стање контракције мишића,типично за нападе епилепсије)
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Jedino što sam našla za Džerverov sindrom (Jervell and Lange-Nielsen sindrom) to je autozomno-recesivna bolest. Nastaje mutacijom gena. Javlja se gluvoća i poremećaj srčanog ritma koji može dovesti do sinkope i iznenadne smrti. Ovaj poremećaj je oblik produženog QT sindroma (poremećaj sprovodjenja impulsa u srčanom mišiću). Ovo je retka bolest.
Valjda je to to, bilo bi lepo ako je neko voljan da proveri i nađe nešto još o ovom sindromu, ja sam pokušala ali bezuspešno
Valjda je to to, bilo bi lepo ako je neko voljan da proveri i nađe nešto još o ovom sindromu, ja sam pokušala ali bezuspešno
sanja93- Broj poruka : 2
Reputation : 3
Datum upisa : 14.11.2012
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Dzarvelov sindrom nastaje kao posledica mutacije gena koji ucestvuje u izgradnji membranskih kanala za kalijum. To dovodi do gluvoce i poremecaja rada srca. Osobe koje nisu obolele od ovog sindroma vec su samo nosioci nemaju simptome bolesti i ako ih imaju to nije gluvoca, vec samo aritmije.
Mililili- Broj poruka : 1
Reputation : 1
Datum upisa : 15.11.2012
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
ТРЕЋЕ ВЕЖБЕ
Школа за глуве и наглуве „Стефан Дечански“ најстарија је школа тог типа у Србији и једна од само седам у нашој земљи. Осталих шест налазе се у Крагујевцу, Нишу, Јагодини, Суботици, Новом Саду и Ужицу.
Школа се бави васпитањем и образовањем ученика са оштећеним слухом, од предшколског до средњошколског нивоа. Што се тиче средњошколског, ученици се образују за једно од 16 занимања. Постоје четворогодишња и трогодишња образовања. Ученици који заврше четворогодишње образовање углавном настављају даље школовање, па тако неки од бивших ученика сада студирају на Стоматолошком факултету,Ликовној академији итд. Они који су завршили Ликовну академију тј. неки од њих, сада раде у овој школи, као магистри ликовних или графичких уметности и техничари графичке дораде.
Школа у својим радионицама обучава будуће кројаче, фризeре, столаре итд. али има и уговор о сарадњи са бројним самосталним занатским радњама.
Од пре пар година ученици при упису морају да прођу мишљење Интерресорне комисије, у чијем су саставу дефектолог, педијатар, социјални радник и психолог. Кад то прођу, долазе пред школску комисију, коју чине психолог, дефектолог, наставник психомоторне реедукације и социјални радник. То је стручни тим који тестира ученика и прави процену на основу које се они распоређују по одељењима.
Од првог до трећег разреда деца раде по редовном плану и програму, са потпуно истим предметима као у редовним школама, али по ИОП-у (индивидуалном образовном плану), који праве разредне старешине. Од првог до осмог разреда је разредна настава,а на средњошколском нивоу је кабинетска. 90% запослених чине дефектолози, а преостали део технолози и инжењери, који раде у средњој школи и предају своје, стручне предмете.
Поред редовних предмета, деци се нуде и разне ваннаставне активности, попут логопедских вежби, психомоторне реедукације итд.
Школа пружа подршку инфилтрирању ученика са оштећеним слухом у редовне школе.
Школа има и разне радионице у којој деца могу да развију и испоље своју креативност. У седмом и осмом разреду се деци пружа могућност да уђу у систем професионалне оријентације, како би се што боље припремили за средњу школу. У професионалној оријентацији учествују наставници практичне наставе, психолог, директор школе, помоћник директора, који помажу ученицима да се одлуче за занимање које би њима највише одговарало,према жељама,потребама и могућностима.
Приближан број ученика у школи је 178 и тај број варира, јер упис у школу траје током читаве године и ученици стално долазе и одлазе, па број није константан. Ученици који напусте школу остају под мобилном пратњом школе,која се труди да испрати њихов даљи развој. Деца током дана имају разредну наставу,али и редовну индивидуалну наставу,у коју је укључен рад са психологом.
Постоји и продужена настава,за ученике које родитељи из одређеног разлога не могу да збрину,као и дом,који је одвојен од школе у смислу да не спада под ту установу,али се налази у поткровљу исте зграде. Ту је збринуто око 70 ученика који нису из Београда.
Ради се по календару Министарства просвете, као што раде и редовне школе, са потпуно истим паузама,тромесечјима,распустима и сл.
Школа за глуве и наглуве „Стефан Дечански“ најстарија је школа тог типа у Србији и једна од само седам у нашој земљи. Осталих шест налазе се у Крагујевцу, Нишу, Јагодини, Суботици, Новом Саду и Ужицу.
Школа се бави васпитањем и образовањем ученика са оштећеним слухом, од предшколског до средњошколског нивоа. Што се тиче средњошколског, ученици се образују за једно од 16 занимања. Постоје четворогодишња и трогодишња образовања. Ученици који заврше четворогодишње образовање углавном настављају даље школовање, па тако неки од бивших ученика сада студирају на Стоматолошком факултету,Ликовној академији итд. Они који су завршили Ликовну академију тј. неки од њих, сада раде у овој школи, као магистри ликовних или графичких уметности и техничари графичке дораде.
Школа у својим радионицама обучава будуће кројаче, фризeре, столаре итд. али има и уговор о сарадњи са бројним самосталним занатским радњама.
Од пре пар година ученици при упису морају да прођу мишљење Интерресорне комисије, у чијем су саставу дефектолог, педијатар, социјални радник и психолог. Кад то прођу, долазе пред школску комисију, коју чине психолог, дефектолог, наставник психомоторне реедукације и социјални радник. То је стручни тим који тестира ученика и прави процену на основу које се они распоређују по одељењима.
Од првог до трећег разреда деца раде по редовном плану и програму, са потпуно истим предметима као у редовним школама, али по ИОП-у (индивидуалном образовном плану), који праве разредне старешине. Од првог до осмог разреда је разредна настава,а на средњошколском нивоу је кабинетска. 90% запослених чине дефектолози, а преостали део технолози и инжењери, који раде у средњој школи и предају своје, стручне предмете.
Поред редовних предмета, деци се нуде и разне ваннаставне активности, попут логопедских вежби, психомоторне реедукације итд.
Школа пружа подршку инфилтрирању ученика са оштећеним слухом у редовне школе.
Школа има и разне радионице у којој деца могу да развију и испоље своју креативност. У седмом и осмом разреду се деци пружа могућност да уђу у систем професионалне оријентације, како би се што боље припремили за средњу школу. У професионалној оријентацији учествују наставници практичне наставе, психолог, директор школе, помоћник директора, који помажу ученицима да се одлуче за занимање које би њима највише одговарало,према жељама,потребама и могућностима.
Приближан број ученика у школи је 178 и тај број варира, јер упис у школу траје током читаве године и ученици стално долазе и одлазе, па број није константан. Ученици који напусте школу остају под мобилном пратњом школе,која се труди да испрати њихов даљи развој. Деца током дана имају разредну наставу,али и редовну индивидуалну наставу,у коју је укључен рад са психологом.
Постоји и продужена настава,за ученике које родитељи из одређеног разлога не могу да збрину,као и дом,који је одвојен од школе у смислу да не спада под ту установу,али се налази у поткровљу исте зграде. Ту је збринуто око 70 ученика који нису из Београда.
Ради се по календару Министарства просвете, као што раде и редовне школе, са потпуно истим паузама,тромесечјима,распустима и сл.
Poslednji izmenio Звезда ооооо! dana Pet Dec 14, 2012 4:13 am, izmenjeno ukupno 1 puta
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
i ko ovo stigne da zapise sve sta ste vi pisace masine
Joliceva- Broj poruka : 1
Reputation : 1
Datum upisa : 14.11.2012
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Hvala na ovim beleskama samo jedna mala ispravka, Interresorna komisija, ne Interesna
Maara- Broj poruka : 2
Reputation : 3
Datum upisa : 16.11.2012
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
Хвала,нисмо били сигурни је ли Интерресорна,а Интересна је звучало некако логичније
Re: Увод у специјалну едукацију и рехабилитацију
ЧЕТВРТЕ ВЕЖБЕ
У оквиру ове установе постоји неколико радних јединица. Постоје три васпитне групе, две дечака и једну девојчица. Узраста су од 14 до 18 година и то су деца која су у прошлости вршила кривична дела (ситне крађе, разбојништво, раније и убиства, покушаји убиства). Сврстани су у две групе, млађе малолетнике (од 14 до 16 година) и старије малолетнике (од 16 до 18). Раније су деца осуђивана на боравак у овој установи у трајању од три године, али су у међувремену промењени неки закони и сада се у установи задржавају од шест месеци до две године. Ипак, дешава се да остају и дуже, у случају да желе да стекну одређено васпитање које су започели у овој установи и не желе да га прекину, а установа је у стању да их задржи још неко време.
Што се тиче дечака, нуде се занимања аутолакирер, аутомеханичар, аутолимар, помоћник кувара, помоћник шнајдера, као и фризер.
Друга јединица је Прихватилиште за децу и омладину, које постоји већ неколико година. Прихватилиште често посећују јавне личности и помажу колико могу, донирају, волонтирају итд. Ту се углавном смештају деца која се пронађу на улици. После се настоји да се тој деци помогне, да се врате родитељима или буду смештена у неки дом, као и да евентуално буду дата хранитељској породици. Тај процес траје по неколико месеци и за то време су деца у Прихватилишту. Тренутно је ту смештено око 20-25 деце.
Трећа јединица је Одељење за малолетна страна лица која су нађена без пратње родитеља на територији РС. У 90% случајева то су избеглице из Либије, Авганистана, Пакистана, Сирије. То су деца која беже у потрази за бољим животом и углавном беже од рата. Та деца обично проведу у Одељењу неколико недеља, док не добију азил, углавном у Бањи Ковиљачи. У 90% случајева користе прилику да побегну и оду на Запад, у развијеније земље (ЕУ). Претходних година дешавало се да буду пронађене девојчице које су киднаповане, без докумената, у многим случајевима принуђене да се проституишу. Већина њих је са простора бивше СФРЈ. Оне су такође довођене овде.
Деца се надгледају 24/7 и ту има много посла, не само за специјалне педагоге. Неопходно је наћи им смештај и одржавати га, омогућити им пристојне услове за живот, организовати им време итд. Оно што је врло битно јесте да се са сваким дететом мора пажљиво радити и да је најбитнији први контакт, прва опсервација, када се упознајете са дететом. Тек тада почиње педагошки рад. Такође је веома важно пренети им емоције на прави начин, али и немати превише заштитнички став према њима. У старту морате знати да се не смете превише везати са децом (ту је проблем са женским дефектолозима које се често превише везују за децу и уносе се емотивно у цео однос). Како се Србија приближава Европи, уводе се закони у којима се деца штите на све могуће начине и зато је јако битно постарати се да дете не злоупотреби свој положај према вама. Не смете му показати да сте љути на њега, камоли га физички кажњавати.
У оквиру ове установе постоји неколико радних јединица. Постоје три васпитне групе, две дечака и једну девојчица. Узраста су од 14 до 18 година и то су деца која су у прошлости вршила кривична дела (ситне крађе, разбојништво, раније и убиства, покушаји убиства). Сврстани су у две групе, млађе малолетнике (од 14 до 16 година) и старије малолетнике (од 16 до 18). Раније су деца осуђивана на боравак у овој установи у трајању од три године, али су у међувремену промењени неки закони и сада се у установи задржавају од шест месеци до две године. Ипак, дешава се да остају и дуже, у случају да желе да стекну одређено васпитање које су започели у овој установи и не желе да га прекину, а установа је у стању да их задржи још неко време.
Што се тиче дечака, нуде се занимања аутолакирер, аутомеханичар, аутолимар, помоћник кувара, помоћник шнајдера, као и фризер.
Друга јединица је Прихватилиште за децу и омладину, које постоји већ неколико година. Прихватилиште често посећују јавне личности и помажу колико могу, донирају, волонтирају итд. Ту се углавном смештају деца која се пронађу на улици. После се настоји да се тој деци помогне, да се врате родитељима или буду смештена у неки дом, као и да евентуално буду дата хранитељској породици. Тај процес траје по неколико месеци и за то време су деца у Прихватилишту. Тренутно је ту смештено око 20-25 деце.
Трећа јединица је Одељење за малолетна страна лица која су нађена без пратње родитеља на територији РС. У 90% случајева то су избеглице из Либије, Авганистана, Пакистана, Сирије. То су деца која беже у потрази за бољим животом и углавном беже од рата. Та деца обично проведу у Одељењу неколико недеља, док не добију азил, углавном у Бањи Ковиљачи. У 90% случајева користе прилику да побегну и оду на Запад, у развијеније земље (ЕУ). Претходних година дешавало се да буду пронађене девојчице које су киднаповане, без докумената, у многим случајевима принуђене да се проституишу. Већина њих је са простора бивше СФРЈ. Оне су такође довођене овде.
Деца се надгледају 24/7 и ту има много посла, не само за специјалне педагоге. Неопходно је наћи им смештај и одржавати га, омогућити им пристојне услове за живот, организовати им време итд. Оно што је врло битно јесте да се са сваким дететом мора пажљиво радити и да је најбитнији први контакт, прва опсервација, када се упознајете са дететом. Тек тада почиње педагошки рад. Такође је веома важно пренети им емоције на прави начин, али и немати превише заштитнички став према њима. У старту морате знати да се не смете превише везати са децом (ту је проблем са женским дефектолозима које се често превише везују за децу и уносе се емотивно у цео однос). Како се Србија приближава Европи, уводе се закони у којима се деца штите на све могуће начине и зато је јако битно постарати се да дете не злоупотреби свој положај према вама. Не смете му показати да сте љути на њега, камоли га физички кажњавати.
Similar topics
» Увод у рехабилитацију интелектуално ометених особа
» Увод у неуропсихологију
» Увод у педагогију
» Увод у развојну психологију
» Увод у педагошку психологију
» Увод у неуропсихологију
» Увод у педагогију
» Увод у развојну психологију
» Увод у педагошку психологију
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu